-->

12/15/2010

beyin ölümü gerçekleşen kadın üç kişiye hayat verdi

    12/15/2010 11:43:00 ÖS   Yorum yok

üç kişiye hayat verdi

Antalya- Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Prof. Dr. Tuncer Karpuzoğlu Organ Nakli Enstitüsünde yapılan başarılı operasyonlarla, beyin ölümü gerçekleşen 61 yaşındaki Şerife Gürler'in karaciğeri 16 yaşındaki Tolga Duman'a, böbreklerinden biri 38 yaşındaki Salih Gürakar'a, diğeri de 49 yaşındaki Atnan Başçay'a nakledildi.


Bağışlanan organla yeniden hayat bulan kuaför Salih Gürakar, bağışçıyı aileye minnettar olduğunu belirtti. Gürakar, şunları söyledi: ''Başkasının böbreği ile yaşama tutundum. Çok mutluyum.
Ben de kalbimi ve karaciğerimi başka hayatları kurtarmak için bağışladım. Kadavradan organ bağışının artmasını istiyorum. Eğer bağışçı aile bu böbreği vermeseydi, organlar toprakta çürüyecekti, ama bağışlayarak bizleri sağlığımıza kavuşturdular. Binlerce organ bekleyen hasta var, onların da sağlıklarına kavuşmasını istiyorum.''

Afyonkarahisar'da bir okulda müdürlük yapan ve Gürler'in böbreğiyle yeniden sağlığına kavuşan Atnan Başçay da gece yarısı gelen telefonla böbrek nakli olacağını öğrendiğini, kötü hava koşullarına rağmen Antalya'ya ulaştığını anlattı. ''Her organ bağışı bir hayat kurtarır sloganından hareketle organ bağışı konusunda toplumumuzun bilinçlenmesini istiyorum'' diyen Başçay, yeniden sağlığına kavuşmanın mutluluğunu yaşadığını belirtti.

Başçay, Akdeniz Üniversitesi Organ Nakli Enstitüsünün doktorlarına da teşekkür etti. Akdeniz Üniversitesi Prof. Dr. Tuncer Karpuzoğlu Organ Nakli Enstitüsü Cerrahi Sorumlusu Doç. Dr. Ayhan Dinçkan de şunları kaydetti: ''Bağışlanan her organın bir hayat kurtarması bizleri de çok mutlu ediyor. Binlerce hastamız organ bekliyor. Organ bağışının artmasını ve daha çok kişinin yaşamının kurtulmasını umuyorum.''
cumhuriyet portal

seyyah1906

seyyah1906

Güncel Sağlık Haberlerinden Videolardan oluşan Blogumuz
Ana sayfaya gitmek için tıkla →

Hiç yorum yok :
Write yorum

ÖNERİ VE YORUMLARINIZ

© 2014 deva arayanlar . Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger .